tiistai 24. syyskuuta 2013

Luontoa kotiin

Kuinka mä taas eksyinkään sisustusjuttuihin, vaikka olin ajatellut kirjoittaa ihan muusta?

Muutaman vuoden ajan olen halunnut kotini olevan valkoinen, valoisa ja jopa kliinisen siisti ja yksinkertainen. Keväällä innostuin harmaasta ja pehmeistä luonnonmateriaaleista, kuten pellavasta (niidenkin toki kuului olla valkoisia). Nyt olen inspiroitunut industrial-materiaaleista, kuten betonista, sekä luonnon tuomisesta kotiin. Edelleen haluan esimerkiksi keittiön ja huonekalujen olevan enimmäkseen valkoisia (ja todella selkeälinjaisia ja simppeleitä), mutta sen lisäksi puuta, pellavaa ja kasveja.


Pari viikkoa sitten ostimme Ikeasta muutaman huonekasvin. Nälkä kasvaa syödessä - nyt olen järkähtämättä sitä mieltä, että olohuoneemme perimmäinen nurkka vaatii kahta isoa ruukkukasvia.


Rakastuin ihan täysillä Iittalan huopakasseihin! Niitä voisin ottaa meille kaikissa koissa. Juuttikoreja meiltä jo muutama löytyy (kun vaan keksisi niille käyttöä sisätiloissa :D). Valkoisten pellavalakanoiden lisäksi kaipailisin harmaita. Pellavaa haluaisin kokeilla myös pyyhkeissä (kokemuksia?).


Puisia huonekaluja - entinen inhokki, nykyinen suosikki. Trooppiset puulajit, kuten bambu, kiinnostaisi astioissa. Voin sieluni silmin jo nähdä noiden bambukulhojen notkuvan hedelmistä... Iittalan Vakkaa voisin kuvitella näkeväni meillä yöpöytinä. Muuton Around-pöytä olisi loistava valinta sohva/sivupöydäksi. Koivu vai harmaa tummanharmaan sohvan kaveriksi? Ikean PS-mallistoa oleva lipasto on alkanut houkuttaa, vaikka aluksi sitä kauhistelin.


Luontoa saisi olla myös seinällä. Olohuoneen sohvaseinä huutaa itselleen puutapettia!!! Tosin kermanvalkea pohja mietityttää... Makuuhuoneeseen laittaisin tuon ihanan struktuuritapetin.




Luontoa kotiin - hot or not? Millä tavoin? Kuinka paljon? 



3 kommenttia :

  1. Sulla on pitkälti samanlaisia himoja kuin mulla, joten tällainen postaus kolahti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva kuulla! Oletko ajatellut toteuttaakin jotain? Mua niiiiiiiin himottais mut yritän pysyä budjetissa, joten toistaiseksi taitaa vain haaveeksi jäädä :D

      Poista
    2. No mä yritän ensin pääosin pitää sisustuksen aika kevyenä, lisänä mulla jo on esimerkiksi nuo vesihyasinttirahit, jotka tuo hieman sitä lämpöä sisustukseen. Sitten jossain vaiheessa jonkinlaista viherkasvia varmasti ja haaveena on myös ne H&M:n pellavalakanat. Sitten jotain yksittäisi betonisia yksityiskohtia olisi kiva saada. Mut hiljalleen on pakko tehdä kaikki, kun ei toi taloustilanne anna myöten tehdä paljoa kerrallaan. :)

      Poista